fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Tko je mještanima naselja kroz koje prolazi zaobilaznica ukrao 3 metra puta?

Autor: Muhamed Pivić (blogger)

ZENICA - S obzirom na to da u Javnom poduzeću Ceste Federacije BiH tvrde da sve rade u skladu sa zakonom i procedurama bilo bi dobro da odgovorni objasne mještanima naselja kroz koje se preusmjerava promet tko im je ukrao 3 metra puta? Tko je prepravio projekt i izostavio radove u vrijednosti nekoliko stotina tisuća maraka?

Na osnovu kojeg zakona je Nadzorni organ i investitor pogodovao izvođaču radova izostavljajući veoma važne dijelove projekta.

Prema građevinskom projektu u cijenu su uračunati pripremni radovi, tj.asfaltiranje zaobilaznice Banlozi – Vranduk širine 6m i debljine 0,06m u dužini 5,5 kilometara. Put je urađen ali nedostaje 3 metra širine puta.

U projektu je predviđen i potporni zid dužine cca 70 m i visine od 5 do 8 metara na lokalnoj cesti i sanaciji asfalta cca. 9.000 m2 te proširenje lokalnog mosta da bi teški promet mogao imati potrebni radijus za skretanje na lokalnoj cesti. Prema izvoru bloga 32.vijecnik ništa od navedenog nije urađeno.

Dakle, u Javnom poduzeću Ceste Federacije BiH tvrde da sve rade u skladu sa zakonom i procedurama, kao i to da će prema planiranoj dinamici radova uraditi sve što bude njihova obaveza. Da li je u skladu sa zakonom dozvoljeno izvođaču radova masakrirati projekt i raditi po vlastitom nahođenju? Naravno da nije. Uobičajeno je da radove kontrolira Nadzor i Investitor. Prema tome, Investitor je masakriranjem projekta izvođaču radova omogućio znatno manja ulaganja u zaobilaznicu a samim time i određenu dobit.

Podsjećam, ovog ponedjeljka su počeli radovi na rekonstrukciji tunela Vranduk II i mostova Bosna IV i V na magistralnom putu M-17 čime su izazvali probleme za mještane naselja kroz koja će biti preusmjeravan promet, a jedan od njih je opasnost za učenike osnovne škole koji pješače na relaciji od Lozničkog potoka do Nemile, javlja BHRT. Dio putne komunikacije na koju je preusmjeren promet nema trotoara a đaci nemaju prevoza. Mještani najavljuju uskoro demonstracije i moguću blokadu prometa. Na potezu su odgovorni iz Javnog poduzeća Ceste Federacije BiH. Pitanja je mnogo, odgovora malo. Jedno od najvažnijih pitanja za odgovorne je da li je izmjenom projekta na rekonstrukciji tunela “Vranduk II” investitor omogućio izvođaču radova dodatnu zaradu?

Za izvođača radova na sanaciji tunela Vranduk II i rekonstrukcija mostova Bosna IV i V. odabran je JV HERING d.d. Široki Brijeg i BBM d.o.o. Sarajevo. Vrijednost radova je 16.769.997,23 KM.

Predmetni radovi će se financirati iz kreditnih sredstava Svjetske banke (IBRD) i Europske investicijske banke (EIB).

Autor: Muhamed Pivić (blogger)
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});