Independent Advisor Car Insurance napravio je mini teorijski...
AUDI SPORTCAR EXPERIENCE:Najsnažniji Audi svih vremena R8 V10 Plus od 610 KS
Spektakularno. Upravo tako izgleda novi Audi R8 posebice kad je lakiran u crvenu ili žutu boju, a dvadesetak takvih dočekalo nas je na Red Bull Ringu u austrijskom Spielbergu gdje smo pristupili vozačkom programu za vlasnike Audija i sve zainteresirane - Audi Experience. Nismo mogli odlijepiti oči od R-osmica niskih tek 1,24 metra s laserskim svjetlima i golemim otvorima za hlađenje sprijeda podijeljenih u dva dijela sidebladeom od ugljičnih vlakana i stražnjim dijelom s minijaturnim spojlerom, difuzorom od ugljičnih vlakana i četiri ispušne cijevi ...
Usto, sama činjenica kako ovaj najsnažniji Audi svih vremena proizvodnu traku u njemačkom Neckarsulmu dijeli s novim Lamborghinijem Huracanom dodatno nam je podizala adrenalin. No, prije samog sjedanja za volan, učenja staze i putanja pa kretanja u napad na ivice zavoja, čekao nas je opsežan teorijski dio o vožnji Red Bull ringom u režiji instruktora Audi Experience programa. Zapravo, Audi Sportcar Experience programa koji je možda i najatraktivniji trening vožnje namijenjen širokom spektru vozača svih profila koje nudi Audi.
Za 1250 eura tako zainteresirani mogu pristupiti ovom programu, a polaznici će nakon toga za volane svojih Audija sjesti s iskušanim vlastitim sposobnostima na stazi pod paskom profesionalnih instruktora i bitno izbrušenijim vozačkim talentom. S obzirom na to da ovaj program u nazivu sadrži riječ Sport, na raspolaganju za trening i vožnju stazom smo imali i modele RS6 i RS7, dva “civilna” sportaša, oba sa 605 KS ispod poklopca motora i dodatkom u imenu Performance. Do 100 km/h iz stajanja oba stižu za kratke 3,7 sekunde, no ipak prava je stvar i sam vrhunac dnevnog programa bilo poslijepodnevno rundanje stazom u Audiju R8 Plus.
Nakon jutarnjeg “učenja” staze s tim modelom na postavljenom poligonu pod vodstvom iskusnih instruktora na čelu skupine polaznika i stalnim savjetima na radio vezi, poslijepodne smo 5,2-litreni V10 atmosferac koji R8 posuđuje iz Lamborghinija Huracana mogli nagaziti po volji i vlastitom osjećaju. Vozeći iza instruktora koji je tempo podebljao za duplo u usporedbi s trening vožnjom upoznali smo i sve prednosti Quattro pogona na stazi, ali i mogućnosti vrhunske Pirelli P Zero obuće.
S pogonom na sva četiri kotača i gotovo idealnim rasporedom težine (48:52 posto) Audi R8 stvarno ulijeva puno povjerenja za jednog supersportaša unatoč zastrašujućih 610 KS pri 8250 okretaja i okretnom momentu od 560 Nm pri 6500 okretaja. Drive select prekidačem motor, mjenjač, upravljač i ovjes postavili smo u način rada Race koji djelomično isključuje elektroniku za sigurnost kada R8 istog trenutka postaje življi, pa palcem desne ruke pritišćemo i prekidač kojim se otvaraju prigušnice u ispušnom loncu pa dobivamo i dublji zvuk od kojeg prolaze žmarci.
Voziti R8 na stazi čisti je adrenalin i neponovljivo iskustvo s postignutim brzinama na ravnim dijelovima staze i do 240 km/h i visoke brzine u zavojima uz jedva primjetno proklizavanje kada je putanju lako zadržati čak i u onim dugačkim… Na koncu, Audi Sportcar Experience kontroliran od strane instruktora koji će vam uz brojne profesionalne savjete i višesatnu praktičnu vožnju vozačke sposobnosti izbrusiti do razine koju sami vjerojatno ne bi nikad dosegli, najdinamičniji je trening koji nudi Audi.
ZADNJE VIJESTI
Ljubitelji automobilizma, pripremite se za nezaboravan viken...
Promjene u zvuku motora vašeg automobila mogu biti znak raz...
Tehnologija poluprovodničkih baterija (krutog stanja, eng...