Tourists look at jewelry in a shop in Ilidza

KOMENTAR DANA: Arapima u BiH očito smeta sekularna BiH

Autor: Marko Čuljak / Dnevno.ba

SARAJEVO - Vidjeh objavu na portalu 'njuškam' a preko portala 'aura' ispovijest jedne Sarajke, nemam pojma je li djevojka ili udana žena, niti je bitno, koju je ista podijelila sa svima koji imaju pristup internetu. Ona je, naime, doživjela napad od nekih Arapa u jednom tržnom centru u Sarajevu jer je samo bila idilično i idealno obučena za ljetno vrijeme i temperature.

Ali joj je majica na „špaline“ (dalmatinski izraz za majicu sa dvije naramenice) zadavala problema jer joj je jedna naramenica spadala te otkrivala – vidi vraga ili šejtana, kožu i ramena u, prema Arapima koji su je napali, prevelikom obujmu.

Ona je opisala događaj i kao traumatično iskustvo ali i kao pribrani odgovor na napad u smislu obrane ljudskog prava na nošenje odjeće koja joj odgovara i koja nije zabranjena nikakvim zemaljskim zakonom. Ali i odjeće koja smeta šerijatski ili kako već nastrojenim muslimanima Arapima.

Zanimljivi odgovor prozvane djevojke ili žene na, prema napadačima iz neke arapske zemlje, nedolično odijevanje u javnom tržnom centru (nije dakle džamija ni drugi vjerski objekt) je –„Oni će mene napadati u mojoj zemlji, u mom gradu u mom tržnom centru jer mi se vidi golo rame???Primitivci napaćeni!!!! Dolazi nam šljam zadnji koji se ne zna okupati…doslovno se ne kupaju, samo se zaljevaju parfemčinama bljutavim…busaju su u prsa kao veliki vjernici, a kockarnice i barovi vrve od njih…ovdje poštujte našu kulturu, različitosti, vjerska opredjeljenja, a ne namećete vašu! Gamad beduinska, mr’š!!“

Hm… najprije, hrabro je to podijeliti sa javnosti. Drugo, izrazi kao ‘gamad beduinska’ i slični koji su također neprimjereni vjerojatno su izraz prevelikog revolta prema zatiranju slobode u sekularnoj državi. U sekularnoj državi u kojoj se naselilo dosta onih (tko ih uopće dovede?!) koji očito ne žele da Bosna i Hercegovina (Bosna pogotovo) bude prostor sekularnog ponašanja ali i slobode vjeroispovijesti kao i nacionalne pripadnosti, izražavanja u normalnim granicama, a na kraju, eto, i odijevanja.

Pa nije gola hodala!!! A baš bi bilo zanimljivo vidjeti tu majicu na „špaline“. Vjerojatno bi po izlasku iz tržnog centra u kojem se dogodio slučaj, ako bi bila kakva bauštela u blizini, djevojka (ili žena) dobila i kakav (primitivni, ali ipak) kompliment u zvuku fućkanja. Isprika, bauštelci, ali bio sam jedan od vas. Jel’ da svi radovi prestaju kada lijepa djevojka prolazi ulicom? Uh.

Nego, da se vratimo da temu. Nedavno je u mjesnoj zajednici u kojoj živi autor teksta (zapadna Hercegvovina) otvorena nova benzinska crpka, poznata, širi djelovanje diljem sekularne BiH. A nedavno iz Zagreba je u selo autora teksta došao njegov prijatelj iz djetinjstva. Neću više u trećem licu.

Nakon što smo izišli u Grude na nekoliko pića i pošli kući, vidjevši da je još rano, odlučili smo skoknuti do benzinske i jednostavno sam morao počastiti frenda s još kojim pivom pošto se rijetko viđamo i zato što je u službenom automobilu (frend je također novinar, jedne tv kuće u Hrvatskoj) imao uza se jedan stari CD PipsChips&Videoclipsa (nije reklama već jednostavno nama vrlo drag bend).

Po dolasku na benzinsku koja se nedavno otvorila uvidjeli smo da ne prodaju pivo! „Kajne alkohol“. Ma nemoj. Gdje smo, u Teheranu? Saudijskoj Arabiji? Osobno nikada ne bih ni u Teheranu ni u Saudijskoj Arabiji (ako bi me kakva nevolja poslala dolje) tražio alkohol. Poštujem običaje tih zemalja, vjerske i svjetovne zakone, tradiciju. Ali nismo ni u Teheranu ni u Saudijskoj Arabiji. Bili smo u srcu zapadne Hercegovine i ako smo se frend i ja željeli napiti i slušati r’n’r, pričati o curama, zapaliti jedan da valja (nismo), i vlasnik te novootvorene benzinske bi trebao znati da je kod nas u zapadnoj Hercegovini to normalno, običaj i tradicija, kada se dva prijatelja ne vide dugo pa se sastanu.

Šerijatski zakoni ne odgovaraju ni u Gornjoj Maoči a kamoli u općini Grude. Ne želim reći mrš, ali popiti pivo je sasvim normalno u BiH. Ako netko ne troši alkohol, ne jede svinjetinu ili pokriva svoje cijelo tijelo, neka. Imaju pravo na to. Ali mi ostali u BiH imamo pravo popiti alkohol a djevojke koje žele imaju pravo nositi majicu na „špaline“ u tržnom centru. Ni u katoličku crkvu se ne ulazi u šorcu ili u oskudnoj minici kroz koju naviru dijelovi tijela koji ženu čine ženom.

Ma našli smo nas dvojica pivu na drugoj benzinskoj u ponoć toga dana kada mi se zgadila antisekularna (što ne znači ateistička) BiH. Živi i pusti živjeti, bagro… u normalnim zakonskim granicama sekularne BiH, naravno.

Autor: Marko Čuljak / Dnevno.ba

ZADNJE VIJESTI