fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Istraživanje konzultantske tvrtke PwC pokazalo da europski proizvođači automobila zaostaju za kineskom i američkom konkurencijom

Autor: dnevno.ba

Svjetsko tržište električnih automobila snažno je poraslo u 2021. godini, ali europski proizvođači automobila zaostaju za kineskom i američkom konkurencijom, pokazalo je u utorak istraživanje konzultantske tvrtke PwC.

U svijetu je prošle godine registrirano 4,5 milijuna novih električnih automobila, dvostruko više nego u 2020, ali tržišni udio njemačkih proizvođača pao je u posljednjem tromjesečju sa 17 na 14 posto, pokazala je studija PwC-a.

Azijski proizvođači uspješnije su se nosili s krizom u opskrbi poluvodičima od europskih i njemačkih, objasnio je u utorak stručnjak PwC-a za autoindustriju Felix Kuhnert.

To pokazuju i podaci o prodaji, prema kojima su osam od 10 najpopularnijih modela u Kini i SAD-u proizvele azijske ili američke tvrtke. Nijedan europski model nije bio među 10 najpopularnijih u Kini.

Europski brendovi čine tek trećinu električnih vozila koja se prodaju u Kini, Europi ili SAD-u.

Podaci su važni jer će nadolazeći mjeseci donijeti bitne promjene u novim segmentima, istaknuo je Kuhnert.

– Na važnim tržištima poput Kine europski proizvođači moraju se nadovezati na uspjeh motora s unutarnjim izgaranjem i sačuvati ili po potrebi povećati tržišni udio, naglasio je.

Da bi im to pošlo za rukom, moraju moći isporučiti dovoljno automobila.

– Povrat izgubljenog tržišnog udjela skupa je i izazovna zadaća, upozorio je Kuhnert.

Zemlje širom svijeta najavile su u međuvremenu da će početi postupno smanjivati subvencije za električna vozila.

Kina će ih tako u ovoj godini smanjiti za 30 posto, Britanija ih je već smanjila, dok u SAD-u prijedlog o poreznim olakšicama za električna vozila još nema većinu u Kongresu.

– Unatoč tome, njihova se prodaja ne bi trebala smanjiti, procjenjuju u PwC-u. “Tržište električnih vozila s baterijama sve više raste vlastitim snagama, rekao je Joern Neuhausen, direktor PwC Strategyja.

Glavni su pokretači tog rasta šira lepeza modela, niži troškovi i veća snaga, zahvaljujući tehničkom napretku. Jednu svijetlu točku predstavljalo bi je povećanje proizvodnje baterijskih ćelija u Europi.

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});