fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

FOTO: Najboljih i jedostavnih 10 načina kako učiniti osobni automobil bržim

Autor: Automobili.hr

Uz dovoljno novaca, truda i dobre volje, u svijetu modificiranja automobila baš sve je moguće.

Da, i Citroen Saxo 1,1 može biti zamjetno brži nego što je trenutno, a donosimo nekoliko načina kako i vi možete povećati brzinu vašeg automobila, uz napomenu da ovako modificirani automobili nisu cestovno legalni ako ne prođete atestiranje.

1. Održavajte automobil

sasam 22102015 1

Pridržavajte se propisanih servisnih intervala koje je proizvođač odredio specifično za vaš model, jer oni su takvi s razlogom. Kako biste održali performanse automobila na nivou, potrebne su redovite izmjene svih tekućina i potrošnih dijelova kao što su filtri. Modificirani motori zahtijevaju posebnu pažnju, pa svakako s vremena na vrijeme provjerite pritisak goriva i zraka, te vrijeme paljenja. Osigurajte da serviser podesi ECU, odnosno elektroniku motora. Optimalne postavke vašeg automobila mogu donijeti porast snage do 30 KS.
2. Usisni i ispušni sustavi

sasam 22102015 2

Zbog cijene koja nije previsoka, usisni i ispušni sustav trebali bi biti prva modifikacija koju napravite na svom automobilu, a može vam donijeti od 5 do 10 posto više snage. Standardni sustavi izrađeni su s fokusom na manje buke, ekonomičnost i pouzdanost, a ako su vam performanse bitnije od navedenog, razmislite o zamjeni. Osim toga, za relativno malo novaca možete čipirati motor, što će kod onih potpomognutih turbopunjačima donijeti najviše 25 KS.

3. NOS boce

saks m 22102015 3

Pojačanje koje možete dobiti instaliranjem NOS boca (takozvani nitro) golemo je s obzirom na cijenu. Kod većine automobila možete dobiti dodatnih 50 KS bez posljedica, ali trebate uzeti u obzir da će se boca dosta brzo potrošiti i da ćete ju svako malo trebati puniti. Boce su punjene stlačenim didušikovim oksidom koji ubrizgavanjem u motor i miješanjem s gorivom daje trenutni porast snage.

4. Skidanje kila

saks m 22102015 4

Masa automobila najveća je prepreka u pokušaju da učinite automobil bržim, ali i okretnijim. Rješenje se nameće samo po sebi, a to je da iz automobila uklonite sve što vam nije apsolutno neophodno. Kome uostalom trebaju sva sjedala, rezervni kotač, zvučna izolacija, audio i klima uređaji? E da, na suvozačko sjedalo, ako ga već niste uklonili, od sada mogu samo vitke osobe. Najbolje od svega je što je ova „modifikacija“ u potpunosti besplatna, no ako ste dubljeg džepa možete posegnuti za zamjenskim dijelovima načinjenim od lakših materijala kao što su kompoziti ojačani ugljičnim vlaknima.

5. Povećanje obujma motora

saks m 22102015 5

Veći obujam motora znači više snage i okretnog momenta, a najjednostavniji način za napraviti to zamjena je standardne radilice s drugom koja će povećati hod klipa unutar cilindra. Veći obujam komore za izgaranje znači i više ispušnih plinova, pa će to kod turbo motora značiti i bržu reakciju turbopunjača. Uz ovu modifikaciju, moguća je ugradnja većeg turbopunjača bez pojave problema s kašnjenjem. Ako se odlučite na ovu promjenu, budite na oprezu zbog manjeg dopuštenog broja okretaja kod slabijih paketa, dok će oni bolji donijeti jaču radilicu, a s time i mogućnost da više zavrtite motor.

6. Zamjena motora

saks m 22102015 6

Ponekad se više isplati izvaditi standardni motor i na njegovo mjesto staviti drugi nego se baciti u dorađivanje postojećeg. Zamjena, odnosno transplantacija motora ponekad će ići glatko, ovisno o donoru, a ponekad može biti itekako komplicirana. Ako novi motor ne stane na pravo mjesto, razmislite o ugradnji na neko drugo, primjerice iza sjedala (poput Clija V6). Za one koji zbilja žele izvući najviše iz svojeg projekta tu je i opcija ugradnje dva motora. Naravno, ovisno o kompatibilnosti dva automobila cijena može brzo narasti, budući da je često potrebna zamjena mjenjačke kutije, ožičenja, ECU jedinice i ostalih dijelova.

7. Prednabijanje

saks m 22102015 7

Nisu najjeftinija opcija, ali turbopunjači i mehanički kompresori mogu donijeti porast snage do čak 250 KS. Rade na poznatom principu: više zraka u komori za izgaranje = jače eksplozije = više snage.

8. Manji prijenosni omjer

sasam 22102015 8

Ubrzanje je bitnije od maksimalne brzine, je li tako? Ako poželite poboljšati ovo prvo nauštrb drugog, možete ugraditi mjenjač ili diferencijal s manjim prijenosnim omjerima. To se često radi tako da se zamjene originalni dijelovi s onima od modela istog proizvođača, no ako to nije moguće postoje alternativne opcije.

9. Kočnice

saks m 22102015 9

Ako promotrite širu sliku, doći ćete do zaključka da se na modificiranje automobila ne bi trebalo gledati kao na put u jednom smjeru. Treba uzeti u obzir i činjenicu da dobre kočnice mogu značiti veće postignute brzine, jer automobil ima kraći zaustavni put i stoga je moguće kasnije kočiti. Ovisno o vašem budžetu možete ugraditi sve od novih kočionih pločica, pa do većih diskova s većim kočionim kliještima. Osim toga, obratite pozornost na ulje, kočiona crijeva i sajle kočnica.

10. Nove gume

saks m 22102015 10

Niti jedna druga modifikacija nema previše smisla ako vozite na standardnim ili još gore potrošenim gumama, jer se snaga neće moći učinkovito prenijeti na podlogu. Razmislite o širim gumama koje će pružati više prianjanja uz podlogu kako bi poboljšali ubrzanje, stabilnost u zavoju i zaustavni put. Ovisno o tome koje imate namjere s automobilom (ubrzavanje po ravnom, projekt za trkaću stazu), odaberite gume koje će omogućiti ostalim modifikacijama da dođu do izražaja.

Autor: Automobili.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});