fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Lewis Hamilton pobjedom u SAD-u došao do trećeg naslova svjetskog prvaka

Autor: gp1

AUSTIN - Aktualni svjetski prvak Lewis Hamilton je slavio u nevjerojatnoj utrci na Circuit of the Americas na kojoj je osvojio svoj treći naslov svjetskog prvaka!

Nakon izuzetno lošeg vremena koje je vozače i momčadi dočekalo u Austinu ovog vikenda, stvari su se konačno poboljšale nakon današnjih kvalifikacija na stazi u Teksasu. Kiša je konačno prestala padati te su vozači VN SAD-a mogli startati na intermedijima. Sam početak utrke je dao naslutiti da ćemo ove večeri gledali nevjerojatnu utrku punu događanja, pretjecanja i zanimljivih borbi na stazi.

Nico Rosberg je još jednom loše startao te je nakon par zavoja pao na peto mjesto. Daniil Kvjat i Daniel Ricciardo su došli na drugo i treće mjesto te su pokušali napasti Lewisa Hamiltona koji je preuzeo vodstvo, ali Britanac je uspio zadržati svoju poziciju kroz sljedećih nekoliko krugova. Niže u poretku smo vidjeli nekoliko zanimljivih dvoboja, ali i kontakata. Fernando Alonso je imao dodir s Felipeom Massom u prvom zavoju te je morao u boks po nove gume, dok je po novo prednje krile i mekane gume otišao Valtteri Bottas u Williamsu. Kontakt su imali i Sauberovi vozači Felipe Nasr i Marcus Ericsson, a deblji je kraj izvukao Brazilac koji je ostao bez pola prednjeg krila te je i on morao svratiti u boks.

Nakon puno kalkulacija i pokušaja u prvim krugovima, u 5. krugu kontrola utrke označava period virtualnog sigurnosnog automobila zbog mnoštva krhotina koje su se na stazi našle poslije velikog broja dodira u uvodnim krugovima utrke. Akcija je ubrzo nastavljena te je Nico Rosberg odlučio uzeti stvar u svoje ruke; prestigao je Red Bullove vozače te pokušao pratiti tempo svog timskog kolege.

Bottasova strategija s mekanim gumama u tom trenutku uopće nije imala smisla, a momčad iz Grovea je Finca u sedmom krugu pozvala na odustajanje iz utrke. Loš dan za Williams je obilježilo i odustajanje Felipea Masse nekoliko krugova kasnije. Poslije Bottasa je po mekane gume otišao i Romain Grosjean, ali i on odustaje već u sljedećem krugu i to zbog pregrijavanja stražnjih kočnica.

Međutim, Red Bullovi vozači se nisu predali jer je njihovim bolidima itekako odgovarala vlažna staza pa je Daniel Ricciardo uspio prestići oba Mercedesova vozača i izbiti na čelo već u 15. krugu. Aktualni svjetski prvak je tada prvi od vodećih otišao po slickove, a njegov potez su ubrzo slijedili i ostali vozači na vrhu. Ključ današnje utrke je bilo sušenje staze oko 20. kruga, a to je značilo da su Red Bullovi bolidi izgubili prednost u odnosu na ostale momačadi, pa tako i Mercedes.

Sebastian Vettel je jedini od vodećih otišao na mediume te se činilo da bi taj potez mogao biti ključ pobjede jer se pretpostavljalo da bi na tom setu guma mogao ostati do kraja. Nijemac je prestigao Daniila Kvjata te je počeo sa svojim probojem prema posljednjoj stepenici pobjedničkog postolja. Potpuno drugačiju utrku je ponovno imao njegov timski kolega Kimi Raikkonen koji je u 20. krugu izgubio kontrolu nad svojim bolidom u sedmom zavoju i udario u ogradu. Finac je uspio otići u boks po novo prednje krilo te se pridružio akciji na stazi, ali je zbog pregrijavanja prednjih kočnica odustao samo nekoliko minuta poslije.

Mercedesi su ponovno ubrzali te su se Rosberg i Hamilton našli na vodećim pozicijama. Slijedili su ih Ricciardo, Vettel i Kvjat, a kad smo taman pomislili da će utrka krenuti normalnijim tokom, Sauber Marcusa Ericssona je ostao bez snage i parkiran na stazi pa je akciju prekinuo sigurnosni automobil u 27. krugu, što je ponovno pomiješalo karte.

Utrka je nastavljena u 32. krugu te smo ponovno vidjeli mnoštvo pretjecanja i zanimljivih dvoboja. Nico Hulkenberg je prilikom napada na Daniela Ricciarda dotaknuo Australčev RB11 te je oštetio prednji ovjes na svojoj Force Indiji. S obzirom na to da je bolid parkirao uz stazu, u 38. krugu utrkivanje ponovno prekida virtualni sigurnosni automobil, a Rosberg tada odlazi po set svježih guma. Nastavak utrke je ponovno pružio odlične dvoboje na stazi, ali ne zadugo jer u 43. krugu Daniil Kvjat gubi kontrolu nad svojim bolidom nakon izlaska iz pretposljednjeg zavoja te završava prvo u ogradi, a zatim zaustavljen na stazi. Sigurnosni automobil ponovno izlazi na stazu dok redari nisu maknuli njegov Red Bull koji je ostao stajati na prilazu u posljednji zavoj, a Bernd Maylander se u boks povlači u 46. krugu. U tri kruga koliko je sigurnosni automobil bio na stazi, nekoliko je vozača otišlo na stazu, od čega ističemo Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela. Britanac se ovim potezom spasio jer su njegove gume bile potrošene te je postajalo jasno da će teško zadržati jednu od pozicija u vrhu, ali na njegovu sreću u boks je morao i Vettel koji ipak nije mogao stići do cilja na srednje tvrdim gumama.

U posljednjim trenucima utrke, Nico Rosberg pravi grešku te dozvoljava momčadskom kolegi preuzimanje vodstva. Nijemac je ipak uspio zadržati sunarodnjaka u Ferrariju iza sebe, a od ovakvog raspleta je najviše profitirao Hamilton koji je tri utrke prije kraja sezone matematički osigurao svoj treći naslov svjetskog prvaka, te je postao prvi trostruki svjetski prvak iz Ujedinjenog Kraljevstva nakon 1973. godine. Osim toga, prvi je Britanac koji je uspio obraniti naslov svjetskog prvaka.

Najbolji rezultat sezone je izjednačio Max Verstappen koji je još jednom odličnom i zrelom vožnjom došao do četvrtog mjesta i novih 12 bodova, a isto se može reći i za trećeplasiranog s VN Rusije, Force Indijinog Sergija Pereza, koji je danas osvojio peto mjesto i novih 10 bodova za sebe i momčad.

U posljednjim krugovima smo gledali odlične borbe među vozačima koji su se borili za ostale pozicije koje nose bodove; Carlos Sainz je uspio prestići Jensona Buttona i ciljem proći kao šesti, ali će mu na to biti dodano pet sekundi koje je zaradio zbog prekoračenja brzine u pit laneu. Button, koji je za vrijeme posljednjeg sigurnosnog automobila bio u boksu, zaradio je tako jednu poziciju pa je osvojio velikih osam bodova i preskočio timskog kolegu Fernanda Alonsa u poretku vozača. Španjolac nije slijedio svog kolegu koji je išao po svježije gume, a probleme mu je pred kraj utrke pravio i pogon u njegovom MP4-30 pa je ciljem prošao 11. Bodove su još osvojili Pastor Maldonado na osmom, te Felipe Nasr i Daniel Ricciardo na devetom i desetom mjestu. Australac je u posljednjim krugovima uzeo novi set guma te će se nakon odlične vožnje u prvom dijelu utrke na kraju morati zadovoljiti samo jednim bodom. Ciljem je zadnji prošao Manorov vozač Alexander Rossi. Njegov timski kolega Will Stevens je također morao odustati iz današnje utrke.

 

1 Lewis Hamilton Mercedes 56 1h50m52.703s
2 Nico Rosberg Mercedes 56 2.850s
3 Sebastian Vettel Ferrari 56 3.381s
4 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 56 22.359s
5 Sergio Perez Force India/Mercedes 56 24.413s
6 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 56 25.619s
7 Jenson Button McLaren/Honda 56 28.058s
8 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 56 32.273s
9 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 56 40.257s
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 56 53.371s
11 Fernando Alonso McLaren/Honda 56 54.816s
12 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 56 1m15.277s
Daniil Kvjat Red Bull/Renault 41 Izlijetanje
Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 35 Kontakt
Kimi Raikkonen Ferrari 25 Kočnice
Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 25 Odustajanje
Felipe Massa Williams/Mercedes 23 Odustajanje
Romain Grosjean Lotus/Mercedes 10 Kočnice
Valtteri Bottas Williams/Mercedes 5 Odustajanje
Will Stevens Marussia/Ferrari 1 Odustajanje

Autor: gp1
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});