fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Škoda Octavio 1.9 TDI: Motor slabo pali – Mogu biti četiri razloga

Autor: dnevno.ba

U rubrici "Pitajte doktora" čitatelji postavljaju pitanje stručnjku za automobile.

Čitatelj je postavio pitanje u vezi Škode Octavie 1.9 TDI iz 2005. godine te je prešao 272 tisuća kilometara. Tvrdi kako i dalje “dobro vuče”, ali ujutro (prvi put u danu) slabo pali te ponekad vibrira u leru. Također ističe kako je automobil redovito servisiran i da je prošao tehnički pregled.

ODGOVOR DOKTORA

Škoda Octavia 1.9 TDI ima kvalitetan i izdržljiv motor, a problem je gubitku mogućnosti komprimiranja, uslijed pohabanosti/propuštanja u cilindrima/karikama i ventilima, sustavu ubrizgavanja, od pumpnih elemenata do brizgaljki do elektropokretača, koji ne postiže potrebnu brzinu vrtnje, za paljenje…

Dizelski motor, za razliku od benzinskog s elektromagnetskim paljenjem smjese (pomoću iskre na svjećici), gorivo pali kompresijskim paljenjem. Zbog toga imaju veći stupanj kompresije te se usisani zrak, stlačivanjem u drugom taktu, zagrijava i na više od 650°C pa se gorivo nakon ubrizgavanja samo pali.

Kašnjenje u paljenju ovisi o cetanskom broju goriva (veći CB, manje kašnjenje), ali ako se zrak u cilindrima dovoljno ne zagrije ili se pravodobno ne ubrizga dovoljna količina goriva, paljenja nema. Istrošenja u kontaktu cilindri/klipni prstenovi i/ili ventili/sjedišta ventila izazivaju propuštanja pri kompresiji, zrak u cilindrima se nedovoljno stlači i paljenje je otežano ili onemogućeno

Drugi je mogući razlog u istrošenju bregastog vratila. Naime, Škoda Octavia 1.9 TDI ima ubrizgavanje po sustavu pumpa-brizgaljka (PDE), a pumpni elementi se pokreću bregastim vratilom. Kako se u tarnom kontaktu ostvaruju iznimno visoki pritisci, za motore 1.4 TDI PDE (3-cilindarski) i 1.9 TDI PDE (4-cilindarski) propisano je korištenje posebnog ulja po specifikaciji W505.01, oplemenjeno dodacima za smanjenje habanja u visoko opterećenom kontaktu bregastog vratila i aktivacijskih motki pumpnih elemenata. Uslijed trošenja brjegova bregastog vratila dolazi do pada učinkovitosti ubrizgavanja.

Treća mogućnost su brizgaljke u PDE sklopovima, koje zbog pohabanosti ne ostvaruju dovoljne tlakove i brzine ubrizgavanja, odnosno da propuštaju gorivo u intervalima kad su zatvorene trebali bi 100% brtviti. Postoji mogućnost i propuštanjima na vodovima za gorivo koje izaziva curenje goriva (potom se teže uspostavljaju potrebni tlakovi) i ulazak zraka.

Četvrta je mogućnost je da se zbog dotrajalog elektropokretača (manje učinkovitog i većih otpora) te oslabljenog akumulatora ne omogućavaju uvjeti da se pri startanju motor zavrti na 250/min, kad upravljačka elektronika daje signal za ubrizgavanje. Pomaže servis elektropokretača te će se on brže zavrtjeti, a motor lakše paliti.

 

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});