fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Foto: Unsplash

U 2023. isporučit će se 15 milijuna električnih automobila

Autor: Dnevno.ba

Očekuje se da će gotovo 15 milijuna električnih automobila (električnih i plug-in hibridnih) biti isporučeno diljem svijeta 2023. godine, prema najnovijoj prognozi Gartnera.
Procjenjuje se da će isporuke električnih automobila porasti za 19 posto u 2024., na ukupno 17,9 milijuna jedinica.

Gartner predviđa da će isporuke potpuno električnih vozila (EV) – automobila, autobusa, kombija i teških kamiona – iznositi ukupno 18,5 milijuna jedinica u 2024. godini, pri čemu će isporuke električnih automobila predstavljati 97 posto ukupnih isporuka električnih vozila sljedeće godine.

Predviđa se da će globalno isporuke električnih vozila na baterije (BEV) porasti s 9 milijuna jedinica u 2022. na 11 milijuna jedinica do kraja 2023. Očekuje se da će hibridna električna vozila (PHEV) rasti nešto sporije, od 3. milijuna jedinica u 2022. na 4 milijuna jedinica u 2023, piše ICTBusiness.

Udio PHEV-a, kao postotak ukupnih EV-a u zemljama poput SAD-a, Kanade i Japana, malo će porasti jer potrošači u tim zemljama preferiraju PHEV-e nego BEV-ove. Potrošači u SAD-u koji prelaze s automobila s čistim motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE) odlučuju prihvatiti PHEV umjesto svojih BEV modela jer PHEV kombiniraju sposobnost pružanja gradske vožnje bez emisija, s pogodnošću pogona na benzin za duža putovanja, rekao je Jonathan Davenport, viši direktor analitičara u Gartneru.

Situacija je drugačija u zapadnoj Europi, Kini iu manjoj mjeri Indiji, gdje potrošači preferiraju niže ukupne troškove rada BEV-a, tiše iskustvo vožnje i ekološke karakteristike, piše Jabuka.tv.

Odluke vlade da smanji emisije čestica iz vozila i neke inicijative na razini zemlje, kao što je provedba zakona koji dopuštaju samo prodaju vozila s nultom emisijom i nastojanje da se minimalno provede PHEV, doveli su do promjena u ponašanju proizvođača automobila. Neki proizvođači automobila žele eliminirati emisije iz ispušnih cijevi iz novih lakih vozila do 2035., a drugi žele postići prodaju od 40 posto do 50 posto godišnje količine električnih vozila u SAD-u do 2030. Nadalje, sve veća važnost električnih vozila dovela je do novi sudionici na tržištu koji lansiraju EV platforme, piše ICTBusiness.

Stalno stroži propisi o emisijama dovest će do toga da proizvođači automobila do 2030. preusmjere više od polovice modela vozila koji se prodaju na električna vozila, rekao je Davenport.

Analitičari Gartnera očekuju da će do 2027. prosječna cijena BEV-a dostići paritet s ICE vozilima slične veličine i konfiguracije, što će ubrzati globalno prihvaćanje EV-a. Međutim, do 2030. proizvodnja električne energije i mrežni kapacitet imaju potencijal djelovati kao inhibirajući čimbenici za masovnu implementaciju električnih vozila bez obzira na cijenu.

Ukoliko zemlje ne poduzmu radnje kako bi potaknule vozače električnih vozila na punjenje izvan razdoblja vršne potrošnje električne energije, prelazak na električna vozila može dodatno opteretiti i kapacitete za proizvodnju električne energije i distribucijsku infrastrukturu, rekao je Davenport.

Korištenje dvostrukih dnevnih i noćnih ili čak polusatnih tarifa za električnu energiju može potaknuti vozače električnih vozila na punjenje izvan vršnog vremena, što bi zahtijevalo masovno uvođenje pametnog mjerenja, dodao je Davenport.

Isto tako, sposobnost uslužnih službi da izravno kontroliraju EV punjače putem sučelja za programiranje aplikacija (API-ja) omogućila bi trenutno ograničenje EV punjenja u vrijeme najveće potrošnje kako bi se osiguralo da zahtjevi mreže nisu premašeni, zaključuje Davenport.

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});