fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Vozili smo: Japanski dotjeran do savršenstva i tehnološki napredan osvaja sve terene, a i gradove

Autor: dnevno.ba

Zadnjih nekoliko godina najpopularnija kategorija automobila su crossoveri. Stoga je i Mazda odgovorila tržištu i to modelom CX-30.

Da odmah objasnimo, postoji i CX-3 koji je manji i CX-5 koji je veći SUV, no ovaj se ne zove CX-4 jer model tog imena već postoji na kineskom tržištu. Ipak, bitno je ono što se nalazi iza tog imena.

CX-30 jednostavno djeluje suvremeno. Oštre i zaobljene linije daju do znanja kako je ovo novi model na tržištu. Sprijeda ga krasi velika maska, što je sada očito “in“, a tu su i krasna LED svjetla koja sad već postaju Mazdin zaštitni znak.

Bočnu stranu auta slijedi pomalo kupeovska linija krova, a sve završava na stražnjem kraju gdje su istu LED svjetla impozantnih linija. Za istinske ljubitelje Mazda je ostavila dvije ispušne cijevi, obje u funkciji. Rijedak prizor u današnjim vremenima.

Unutrašnjost CX-30 može se opisati s dvije riječi – japanski minimalizam. Tipki ima, no one su dobro skrivene.

Ispred vozača je svojevrsna optička varka koja nam se jako svidjela. Naime, instrumentalna ploča je digitalna, ali je tako dobre rezolucije da to primijetite samo kada ugasite auto i brojevi potpuno nestanu.

Pohvaliti moramo i volan koji je manjih dimenzija i proporcionalan te djeluje sportski. Ono što još pomaže vozaču je head-up display. To su osnovne informacije o vožnji koje se projiciraju na vjetrobransko staklo tako da gotovo nemate potrebe spustiti pogled sa ceste.

Kada upalite navigaciju sve strelice i sva skretanja ćete također vidjeti na staklu. Navigacija će vam čak i predložiti u koju traku se trebate prestrojiti što je odlučno kada se nalazite na nepoznatom terenu.
Navigacija se prikazuje i na glavnom središnjem ekranu koji je sjajne rezolucije. Ono što nas je iznenadilo jest to da nije osjetljiv na dodir nego se njime upravlja malim “joysticom“ koji se nalazi ispod mjenjača.
Mazda je glavni ekran stavila malo dublje prema staklu. Isprva nam je djelovalo malo neobično, no u vožnji je postalo jasno zašto je tako. On je gotovo u razini očiju pa ne morate skidati pogled sa ceste. Jednostavno, lijepo i sigurno.
Klima je odvojena od glavnog ekrana u „sakrivena“ u armaturi, kao i sama ventilacija. Položaj za volanom je dobar i povišen što je normalno za crossover. Sjedala su udobna i od tkanine, a sve ostalo je presvučeno mekom kožom što daje osjećaj premium klase. Takva je i kvaliteta materijala te sve djeluje čvrsto što se osjeti i pritiska samih tipki.
Unutra ćete naći i mnogo pretinaca impresivnih veličina, a pohvaliti moramo i Bose audio sustav koji je standardan u ovoj opremi, a pruža ugođaj koncertne dvorane na kotačima. Straga imamo jednako udobna sjedala, a što se prostora tiče tipično je crossoverski – dovoljno.

Zato je tu prtljažnik koji je nešto veći nego smo navikli u toj klasi – 430 litara, odnosno 1400 litara kada preklopite stražnja sjedala.

Plus je ravna podnica koju dobijete spuštanjem sjedala što znači da veći predmeti samo kliznu unutra.

Što se osjećaja na cesti tiče, Mazde su uvijek krasile sjajne vozne osobine. Tako je i ovaj CX-30 napravljen na platformi Mazde3, vrlo agilan auto. Naravno, ne treba od ovako praktičnog automobila očekivati da leži u zavojima poput modela MX-5. Recimo da između udobnosti i oštre vožnje bira ovo prvo.

Naš model pokretao je dvolitreni atmosferski benzinac snage 150 KS kojem od 0 do 100 treba 9,1 sekundu. Nema turba, a to se u vožnji i ne osjeti. Pogon je na sva četiri kotača i lako savladava i zahtjevnije terene, a odlično se osjeti pri bržem startu kada vas svi kotači povuku s mjesta. Jako lijep osjećaj.

Mjenjač je lagan i precizan te poput cijelog auta klizi u vožnji. Koliko je CX-30 tehnološki napredan govori i činjenica da laganijoj vožnji gasi dva od četiri cilindra i tako štedi gorivo. Stoga i ne čudi potrošnja od 7,4 l/100 km što je impresivno za atmosferskog benzinca. Za one štedljivije u ponudi su i dizelaši.

Da, tu je i hrpa sigurnosne opreme. Tako će vas Mazda održavati na sigurnoj udaljenosti na autocesti i u jednoj traci. A čak je i spremna kočiti umjesto vas ukoliko izgubite koncentraciju. Kad smo kod sigurnosti, moramo istaknuti duga svijetla s automatskim paljenjem i gašenjem koja su možda i najbolja s kojima smo se susreli.

Tehnološki napredna, sigurna, kvalitetna i udobna. To su tri riječi koja najjednostavnije opisuju Mazdu CX-30. Koliko to sve košta? Nešto iznad 200 tisuća kuna donosi vam udoban crossover sjajne izrade, a usudimo se reći i izgleda. Što više poželjeti?

Specifikacije:
Mazda CX-30 Skyactiv-G 150 AWD
Paket opreme: Plus Sound Style
Motor: Benzin, 4 cilindra, 1998 ccm3
Pogon: Sva četiri kotača
Snaga: 150 KS
Okretni moment: 213 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,1 sek
Maksimalna brzina: 186 km/h
Mjenjač: Ručni, 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 7,4 l/100km
CO2: 153 g/km

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});