ŠTO JE OVO? U blizini središta naše galaktike astronomi otkrili ogromnu zvijezdu koja se čudnovato ponaša

Autor: Dnevno.ba

Smatra se da bi disk mogao ponovno proći ispred zvijezde u sljedećih 20 do 200 godina.

Astronomi su primijetili divovsku trepćuću zvijezdu, sto puta veću od Sunca, koja se krije u blizini središta Mliječne staze. Promatranja teleskopom otkrila su da se tijekom nekoliko stotina dana ogromna zvijezda, koja je udaljena više od 25.000 svjetlosnih godina, zatamnila za 97%, a zatim se polako vratila u prijašnji sjaj.

Neočekivano i dramatično zamračenje vjerojatno je uzrokovano orbitiranjem planeta ili zvijezde pratiteljice okruženo diskom neprozirne prašine koji je prolazio ispred i blokirao svjetlost koja bi inače dospjela na Zemlju.

Pojavu je prvi put uočio teleskop Vista na Europskom južnom opservatoriju u Čileu, platformi iz koje su stručnjaci u posljednjem desetljeću promatrali više od milijardu zvijezda zbog promjenjivosti magnitude.

Kad nešto pronađu, zvijezde kandidate nazivaju objektom WIT, od engleskoh “What is this?” (“što je ovo?”).

Novootkriveno zatamnjenje primijećeno je u zvijezdi dopadljivog imena VVV-WIT-08.

U njezinu slučaju, astronomi vjeruju da je prigušivanje najvjerojatnije uzrokovao veliki disk neprozirne prašine koji se postupno pomicao ispred zvijezde, učinkovito ju zaklanjajući. Kad se disk počeo udaljavati, sjaj zvijezde ponovno se povećao.

Autor: Dnevno.ba