fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Nema više legendarne marke – Tomos odlazi u stečaj

Autor: Automobili.hr

Marka Tomos motorizirala je siromašnije dijelove građanstva u nekadašnjoj državi, kako na kopnu tako i na vodi. Ne radi se tu o super brzim i prestižnim vozilima nego o vozilima za široke narodne mase koje su si to uglavnom financijski i mogle u to vrijeme priuštiti. Tomos je sinonim za jeftin i pouzdani prijevoz na dva kotača, njegovi automatici i mopedi već su za njihovog postojanja postali legende. Jedna od najpoznatijih je Tomos Automatic, moped s automatskim mjenjačem s dvije brzine koji je pokretao mali dvotaktni motor obujma 49 ccm.

Taj motor pokretao je i druga vozila kao nikad prežaljeni Tomos APN s motociklističkim mjenjačem koji je bio nepoderiva mazga, a i kad se pokvario jednostavno i jeftino ga je bilo popraviti. Za APN modelom najviše tuguju naši poštari koji su na njemu prevezli tone i tone pošte i paketa te se ni ne mogu usporediti s današnjim krhkim i kvarljivim skuterima koje koriste. Bilo je tu i drugih bržih mopeda, i motocikala, ali bili su skuplji i manje prisutni na tržištu.

Zanimljiv je podatak kako je najbrži serijski motocikl koji je napravio Tomos bio cross model CTX. S druge strane nije bilo barke, jedrilice i glisera na našem moru koji na krmi nije imao bijelu (kasnije srebrnu) kapu izvanbrodskog motora.

Nautičare s kontinenta pokretali su uglavnom Tomos 4 izvanbrodski motori koje su jako voljeli i ribari za svoje male čamce i barke. Ribari s većim barkama koristili su izvanbrodski motor Tomos 10, a mali gliseri i gumenjaci koristili su snažniju verziju izvanbrodskog motora Tomos 18.

Treba svakako podsjetiti kako je Tomos u nekadašnjoj državi uspješno izvozio Tomos Automatic i u SAD, ali premda lijepo ušminkan s malim poluoklopom i naplatcima od lakog metala, nije imao mogućnosti za uspjeh zbog smrdljivog dvotaktnog motora. Kasnije prilagodbe na nove eko norme nisu dale rezultat i zlatno doba Tomosa je nepovratno prošlo, da bi ovih dana završilo stečajem tvrtke. Možemo reći samo – ŠTETA!

Autor: Automobili.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});