Ljubitelji automobilizma, pripremite se za nezaboravan viken...
FOTO: Pogledajte kako izgleda Bloodhound SSC, najbrže kopneno vozilo na svijetu
Davne je 1997. godine ekipa britanskih inženjera stvorila Thrust SSC (supersonic car), raketu na kotačima kojom su oborili svjetski kopneni brzinski rekord te ga postavili na visokih 1 228 km/h. Dobro pogledajte tu brojku, jer je stvarno opaka!
Isti dečki, predvođeni inženjerima Richardom Nobleom i Ronom Ayersom te legendarnim vozačem Andyem Greenom, namjeravaju srušiti vlastiti rekord i to točno 20 godina nakon postavljanja istog, a u tu svrhu već 10-ak godina rade na zvjerki koja ne samo da će postati najbrže kopneno vozilo u povijesti, već će ovu formu dovesti do granica mogućnosti i garantirati kako u nadolazećim desetljećima nitko neće moći skinuti njihovo vrijeme. Cilj? Pristojnih i nimalo jezivih 1 600 km/h!
Ime glavnog igrača je Bloodhound SSC, a radi se o vrhuncu modernog inženjeringa, tehnologije materijala, elektronike i mehanike. Ova je raketa na kotačima (nije da se šalimo, stvarno ga pokreće raketni motor) dugačka 13,5 metara i teška 7,5 tona, a razvija snagu od nevjerojatnih 135 000 konja! Od 0 do 1 000 mp/h (iliti 1 600 km/h) mu treba svega 55 sekundi, a ubrzanje razvija silu od 2G-a. Veći je problem pak što kočenje razvija silu od 3G-a, a onaj početni udar je jednak kao kada u mjestu zakočite sa 100 km/h na nulu. Drugim riječima, zaustavljanje Bloodhounda se u normalnim cestovnim uvjetima naziva teškim sudarom!
Kako bi sve ovo bilo moguće, Bloodhound pod haubom i na haubi ima sva čuda moderne tehnologije, a ne moramo niti spominjati koliko je njegova aerodinamičnost ispolirana i dovedena do savršenstva. Pogon se sastoji od kombinacije Jaguarovog V8 motora i Rolls-Royceova EJ200 mlaznog motora, a i ostatak je sustava sklepan na sličan način, od raznih proizvođača i donatora koji su bili spremni uskočiti.
Prednji je dio konstruiran od karbonskih vlakana, podvozje je kombinacija aluminija i čelika, a stražnji je dio aluminij i titanij. Posebna je pozornost data kotačima izrađenima od posebne aluminijske slitine sposobne da izdrži napore od preko 10 000 okretaja u minuti (170 okretaja po sekundi), a uz njih dolaze i posebne izdržljive gume. Za zaustavljanje će se pobrinuti kombinacija zračnih i klasičnih kočnica te padobrana, a hoće li sve proći po planu vidjeti ćemo početkom 2017. godine, kada će Bloodhound u pustinji Južoafričke Republike pokušati ući u povijest. Neka im je sa srećom!
ZADNJE VIJESTI
Promjene u zvuku motora vašeg automobila mogu biti znak raz...
Tehnologija poluprovodničkih baterija (krutog stanja, eng...
Električni automobili ključan su dio europskih planova zel...